Veselības veicināšanas projekts

Jēkabpils 3. vidusskolā noslēdzas pašvaldības organizētais lekciju cikls par cieņpilnām attiecībām un vardarbības mazināšanu ESF+ projekta “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana Jēkabpils novadā” ietvaros. Lekciju mērķgrupa bija 7. un 8. klašu skolēni. Nodarbības veiksmīgi papildina skolā īstenoto pretbulinga programmu KiVa, padziļinot jauniešu izpratni par cieņpilnām attiecībām, drošību un savstarpējo atbalstu.

Ko ieguva skolēni?

  • Praktiskas zināšanas par cieņpilnu komunikāciju un draudzīgu, iekļaujošu attiecību veidošanu;
  • iemaņas atpazīt dažādas vardarbības formas un zināt rīcības soļus, kā tās novērst ikdienā;
  • izpratni par to, kā veidot drošu, cieņpilnu klases un skolas vidi;
  • lielāku emocionālo drošību un prasmes sadarboties konfliktsituācijās.

Lekciju saturs:

Nodarbību ciklā jaunieši runāja par to, kā:

  • atpazīt slēptus un atklātus bulinga veidus;
  • reaģēt situācijās, kad cieš kāds klasesbiedrs;
  • stiprināt savas emocionālās prasmes un empātiju;
  • veidot veselīgas attiecības gan skolā, gan ārpus tās;
  • droši meklēt palīdzību un atbalstu pie pieaugušajiem.

Lekciju formāts bija vairāk teorētisks, tomēr skolēni arī diskutēja, analizēja situācijas piemērus, mācījās saskatīt kopsakarības starp rīcību, emocijām un attiecību kvalitāti. Katra nodarbība ilga 45 minūtes, un vienā reizē skolēni piedalījās divās lekcijās, kopumā apmeklējot sešas nodarbības.

Lekcijas vadīja psiholoģe Kate Ikauniece, sniedzot profesionālu, jauniešiem saprotamu un iedvesmojošu skatījumu uz emocionālo labbūtību un drošu mijiedarbību skolā.

Stiprinām mūsu bērnu emocionālo veselību un veidojam skolas vidi, kur cieņa un atbalsts ir pašsaprotamas vērtības. (Ingūna Ūbele)

Lekcijas par bērnu un jauniešu savstarpējām attiecībām un vardarbības mazināšanu Jēkabpils novadā. Pakalpojums tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda Plus projekta “Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu īstenošana Jēkabpils novadā” ietvaros (projekta Nr. 4.1.2.2/1/24/I/004)