Tiešsaistes nodarbība 1. un 2. klasēm MAN IR TĪRI ZOBI!

ESF projekts “Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” (ID Nr.9.2.4.1/16/I/001)

Projekta “Man ir tīri zobi!” nodarbības mērķis ir veicināt vispārējo izglītības iestāžu 1. un 2. klašu izglītojamo mutes dobuma un zobu veselību, to saistot ar uztura paradumu ietekmi, kā arī motivējot pareizi un regulāri tīrīt zobus.

Teorētiskajā daļā lektors iepazīstināja bērnus ar lellēm Zobiņu Baltiņu un Zobgrauzi Urķi. Izstāstīja, kas ir zobu higiēnists un zobārsts un cik bieži tas ir jāapmeklē. Bērnus motivēja regulāri un pareizi tīrīt zobus.

Interaktīvajā pasākuma daļā tika izstāstīti “Zobu tīrīšanas likumi”.

Skolēnu atsauksmes par uzzināto un iespaidiem:

  • Izrādās, ka Zobgrauži ir mikrobi!
  • Zināšu, ka zobi jātīra 3 minūtes.
  • Nebiju iedomājies, ka jātīra arī tālākie zobi mutē.
  • Kāpēc jāēd veselīgi? Lai izaugtu stipri, lieli un skaisti. Lai zobiņi smaidītu.
  • Tagad man skaidrs, kāpēc nedrīkst ēst čipšus. Tie jāēd reti, uz svētkiem.
  • Šķīvī no dārzeņiem jāsaliek krāsu varavīksne, tad būs veselīgi.

Skolotāju atsauksmes:

  • Vecumposmam piemērots nodarbības saturs un aizraujoša forma.
  • Padomāts par dinamiskajām pauzēm – iespēja klausīties un radoši izkustēties, apgūstot jaunās zināšanas un iemaņas.
  • Uzzinājām, kāpēc bērnu zobu birstītēm ir krāsains punktiņš – tikai tik daudz jāuzliek pasta.

Pēc nodarbības katrs bērns saņēma vecumam un spējām atbilstošu uzdevumu grāmatu, zobu tīrīšanas kalendāru, diplomu, zobu suku un frotē dvielīti.

Apkopoja skolotāja Ingūna Ūbele.

1.a klases skolēnu atsauksmes:

Agnese: “Man patika, ka rādīja, kā pareizi tīra zobus. Un ka stāstīja par ēdieniem. Es iemācījos, kādus ēdienus nebūtu ieteicams ēst. Mums mācīja pareizi tīrīt zobus.”

Matīss: “Mums bija pamācoša stunda.”

Severīns: “Man vajag ēst veselīgu ēdienu. Un zobus tīrīt ir ļoti svarīgi.”

Roberts: ”Zobi ir jāmazgā ļoti cītīgi.”

Lelde: “Man patika saukt veselīgos un neveselīgos ēdienus. Mums stāstīja par zobu higiēnu.”

Jānis: “Man patika, ka nodarbībā varējām teikt veselīgos ēdienus un neveselīgos ēdienus.”

Jānis Reinis: “Es uzzināju, ka zobus var tīrīt ar apļveida kustībām.”

Renats: “Es iemācījos, ka zivis ir veselīgs ēdiens un ka zobus vajag tīrīt vismaz divas minūtes.”

Daniels: “Es jau zināju, bet tagad atcerējos atkal, ka kola ir kaitīga zobiem.”

Odrija: “Es zinu, ka vitamīni ir veselīgi.”

Armīns: “Man bija jaunums, ka zobu birstei ir iekrāsots, cik daudz jāizspiež zobu pasta.”

Gvido: “Man patika spēle. Un tagad es zinu, kādus ēdienus jāēd, lai būtu veselīgi zobi.”

Enija: “Es ar prieku gaidīšu dāvaniņas. Tās mums solīja atsūtīt.”

Renāte: “Mums atgādināja, ka katru dienu jātīra zobi.”

Toms:  “Es tīru zobus divas minūtes, bet vajag tīrīt ilgāk.”

Artjoms: “Es uzzināju, ka nevar ēst baltmaizi tāpēc, ka tas nav veselīgi. Arī kola ļoti kaitē zobiem.”

Agnese: “Man patika, ka rādīja laimīgo tīro zobiņu un netīro zobu. Zobgrauzis bija simpātisks, taču tas dara sliktus darbus. Es iemācījos, kur jāliek zobu pasta.”

Skolēnu viedokļus apkopoja 1. a klases audzinātāja Mārīte Viļuma.