2019./2020.m.g

Kinofilmas mācību stundās. „Skolas soma”

    2020. gada janvārī un februārī dažādu klašu skolēni ar „Skolas somas” un Latvijas Kinematogrāfistu savienības atbalstu noskatījās vairākas latviešu filmas. Skolotājas M.Viļuma, I. Beinaroviča S.Soroka, I.Vaivode un S.Ozola savu mācību priekšmetu stundās (klases audzināšana, latviešu valoda un literatūra) tematu apguvē 2., 5., 6., 10. klašu audzēkņiem rādīja filmas „Sprīdītis”, „Jēkabs, Mimmi un runājošie suņi”, ” Latviešu animācijas filmu programmu”, Homo Novus”, „Nameja  gredzens”.

    Lai gan atsevišķas filmas skolēni bija redzējuši iepriekš, noskatoties stundā  citā kontekstā, pēc iespaidu pārrunāšanas tās ieguva jaunu vērtību. Mākslas darbi jābauda vairākkārt – katru reizi ieraugi ko citu, jo arī pats esi mainījies. Skolēniem bija iespēja paņemt disku uz mājām un noskatīties individuāli, šo iespēju daži izmantoja.

    Bija plānots, ka filmas skatīsies arī citi, bet ārkārtējā situācija valstī mūsu ieceres izjauca. Attālinātajās mācībās skolēni izmantoja citas filmas.

Sagatavoja Ingūna Ūbele

    2020. gada 18. janvārī mēs, 9. klases  skolēni, kopā ar klases audzinātāju Liliju Zēbergu devāmies uz Latvijas Nacionālo teātri skatīties izrādi “Katls’’.  Kopā ar mums devās arī latviešu valodas skolotāja Sandra Ozola.

    Mūsu klase arī iepriekš ir apmeklējusi teātra izrādes, tomēr uz tik svarīgu un vēsturisku izrādi mēs devāmies pirmo reizi, jo mūsu vecumā mēs pilnībā varam saprast izrādes sižetu un ideju. Vēsturiskās lugas režisore ir Ināra Slucka un romāna autors ir Aivars Freimanis. Luga atklāj Otrā pasaules kara beigas un pirmos pēckara gadus. Tik pretrunīgi atklāts laiks un cilvēki, kuri nemācēja uzdrīkstēties, kuriem trūka drosmes, lai aizstāvētu savu valsti, jo okupācijas laikā bija tikai trīs varianti – slēpties, nopirkt ‘’balto biļeti’’ vai doties karot svešas armijas rindās.

     Mēs apmeklējām teātra ēku, kur pirms 101 gada proklamēja Latviju. Skatījāmies izrādi, kura ataino mūsu valsts pārdzīvoto, lai kļūtu par brīvu valsti. Tas pastiprināja pārdzīvojumus, bet deva ļoti labu pieredzi, kura, pēc manām domām, ir nepieciešama katram mūsu vecuma jaunietim.

    Teātrī redzētais manī viesa dažādas pārdomas un savādas izjūtas, kuras manī dzīvo vēl joprojām. Pārdomas par cilvēku savstarpējām attiecībām, pārdomas par mūsu tautas piedzīvoto likteni un pārdomas, cik ļoti atšķiras jaunatne tad un tagad.

    Tieši mēs, jaunatne, esam Latvijas nākotne. Lai labāku un drošāku izveidotu Latvijas nākotni, mums izcili ir jāizprot tās vēsture.

    Es visas klases vārdā saku lielu paldies par iespēju tikt uz šo fantastisko un emociju pilno izrādi, jo kopīgi pārdzīvotais atmiņā mums paliks visu turpmāko dzīvi. Liels paldies par finansiālo atbalstu projektam ‘’Skolas soma’’ ! 

 Sagatavoja 9. b klases skolniece Elīna Kotova

     13. decembrī vidusskolēni devās braucienā uz Nacionālo teātri, kur noskatījās jauno A.Freimaņa izrādi ,,Katls” (I.Sluckas režija). Plašais jauno aktieru ansamblis atgādināja mums, pašiem latviešiem, ka vēstures notikumos ne viss bija viennozīmīgi. Karš ierāva cilvēkus sava veida ,,katlā”. Izdarīt pareizo, sirdsapziņas vadīto izvēli bija grūti, dažbrīd neiespējami, jo cilvēkam ir tikai viena dzīve, atbildība par savu ģimeni un jauna cilvēka alkas pēc mīlestības kādreiz prevalē pār skaidru prātu.
Izrādi iesakām vidusskolas vecuma jauniešiem – būs interesanti un pārdomas par dzīvi nebeigsies ar priekšskara aizvēršanos.

Sagatavoja I.Ūbele

    10. decembrī 1.c klases skolēni projekta “Skolas soma” ietvaros apmeklēja Jaunatnes teātra muzikālo izrādi “Sniegbaltītes skola.” Krāšņais un muzikālais pasakas iestudējums priecēja bērnus, kurā darbojās visiem labi zināmie pasakas tēli – Sniegbaltīte, Salatēvs, zaķēni, vilcēns un citi meža zvēri. Bērni pārliecinājās, ka iegūstot gudrību un draudzību, viss ir pa spēkam!

Sagatavoja I.Kozule

    3. decembrī 4.un 5. klašu skolēniem bija neparasta tikšanās ar “Mazās Brīnumzemes” Izglītības un radošo tehnoloģiju centra darbiniekiem no Siguldas. Pasākumā “Pašu veidota Latvija” skolēni uzzināja par dizainu un elektroniku, kā māksla tiek savienota ar zinātni. Video sižets vēstīja par Vācijas dizaina izstādi, kurā apskatāmi pilsētu maketi. Praktiskajā nodarbībā klasē vispirms iztēlojās savu Latviju 150. jubilejas gadā un tad ar aizrautību no dotajiem materiāliem izveidoja katrs savu valsts maketu, lietā liekot arī patriotiskus simbolus. Ieguvums – paplašināja redzesloku, interesanti un lietderīgi pavadīja laiku lekcijā un radoši darbojoties praktiskajā nodarbībā. Skolēniem ļoti patika, visi bija ieinteresēti. Noteikti iesakām arī citiem!

Sagatavoja I.Ūbele

    27. novembrī 1.a un 1.b klašu skolēni devās uz Valmieras teātra izrādi “Smieklu sasaukšanās.” Izrādē bērni iepazinās un dzīvoja līdzi tēliem no Ineses Zanderes dzejoļiem – vēroja piedzīvojumus spogulī, ritmizēja ejampantus, lecampantus, sedzampantus redzampantus, iepazina ģimeniskās vērtības un priecājās par uzburto kopā būšanu ar vecākiem, brāļiem, māsām, draugiem. Klausījās viņu sarunās un prātojumos, dziedāja līdzi Renāra Kaupera dziesmām Goran Goras izpildījumā.

Sagatavoja K.Aukmane.

Izrādes “Brīnumu laiks” un Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeja apmeklējums

    27. novembrī mēs, 6. klašu skolēni, kopā ar klases audzinātājām devāmies uz Rīgu. Projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros Latvijas Nacionālajā bibliotēkā skatījāmies izrādi „Brīnumu laiks”, kura ir veidota pēc K.F.Okesona lugas motīviem. Izrādes režisors ir M.Vilsons, kurš mums, skolēniem, labāk pazīstams kā Vectēvs no filmas „Vectēvs, kas bīstamāks par datoru”.

    Izrāde bija par pusaudzi Denisu, kuram liekas, ka viņu nesaprot  mamma, labākais draugs, un arī skolotāji ir „piekasīgi” un visā vaino tikai viņu. Deniss nolemj vērsties pie Augstākiem spēkiem, lai tie palīdz atrisināt viņa dzīves problēmas. Taču vēlāk saprot, ka vispareizākais veids, kā ar tām cīnīties, ir saņemt drosmi un pašam atrisināt savas problēmas.

    P.Stradiņa Medicīnas vēstures muzejā bija interesants gidu stāstījums par medicīnas pirmsākumiem  un attīstības vēsturi, dažādām slimībām un kā izvairīties no tām, cilvēka uzbūvi un neliels ieskats arī kosmosa izpētē.

    Mums ļoti patika izrāde un nākotnē domājam vēlreiz apmeklēt  kādu Medicīnas muzeja veidoto anatomijas stundu, jo mūsu vidū ir skolēni, kuri gribētu nākotni saistīt ar medicīnu.

Alise Klidziņa: visinteresantākais priekšmets , manuprāt, muzejā bija dzelzs plaušas, jo tās bija lielas un likās, ka tās ir no nākotnes.

Katrīna Beinaroviča: mani ļoti ieinteresēja stāsts par senākajām slimībām un ķirurģu darbu. Dažos brīžos sajutu sāpes no stāstītā un bija baisi. Tajos laikos nebija narkozes un jebkādu pretsāpju zāļu.

Sanija Raspopova: izrādi nosaku noskatīties katram pusaudzim. Tikai mēs katrs atbildam par savu dzīvi ,lai kaut ko iegūtu, vajag censties un darīt pašam, nevis paļauties uz brīnumu.

6.klašu skolēnu pārdomas uzklausīja un pierakstīja klašu audzinātājas Inga Vaivode un Santa Svile.

    2019. gada 26.novembrī skolā viesojās ,,Istabas teātris” ar režisora Jāņa Znotiņa izrādi “Karnevāls un kartupeļu salāti” (pēc igauņu rakstnieka A. Kivirehka grāmatas motīviem), un 1.-3.klašu skolēni dzīvoja līdzi varoņu Mijas, Aksela, Oskara un Katrīnas rotaļām. Minimālās dekorācijas un nosacītība raisīja skatītāju iztēli. Aktieri Ance Muižniece un Jānis Znotiņš apbrīnojami pārtapa te zēna, te meitenes lomā. Un kur nu vēl lietu atdzīvošanās: dzīvais putekļusūcējs, skudru-pūžņa dzīve, veļasmašīnas karuselis, uz spoguļa uzzīmētās bārbijas un vēl, un vēl! Caur jokiem un pārtapšanas spēlēm tika rosināts domāt par draudzēšanos, līdzjūtību, apvainošanos, prasmi spēlēties un sadzīvot ar vecāko brāli, par mācīšanos.

Sagatavoja I.Ūbele

2.a klases skolēnu atsauksmes.

Dita: “Man likās jocīgi, ka viņi zīmēja uz spoguļiem jocīgas Bārbijas. Un daudz mainīja lomas. Es pirmo reizi dzirdēju, ka ir šādi kartupeļu salāti! “

Miķelis: “Man ļoti patika izrādē drēbju skapis, kas bija futbola vārti. Mija spēlējās ar Oskaru!”

Aleksejs: “Mēs skatījāmies izrādi “Karnevāls un kartupeļu salāti.” Tā šķita interesanta, jo spilveni bija svarīgās lomās.”

Stefans: “Man likās jocīgi, kad tur bija vecas Bārbijas, kas nebija Bārbijas. Likās priecīgi, kad Oskars tēloja vistu.”

Denija: “Bija jautri un smieklīgi. Man patika Mija un Oskars.”

Ģirts: ”Man patika, ka puisis bija vista un perēja olas.”

Anna: “Man likās interesanti tas, ka meitene karnevālā bija puteklis. Gudri bija tas, ka viņi mācījās ieklausīties citu domās.”

Daniels: “Man bija ļoti interesanti skatīties šo izrādi. Tā bija arī pamācoša.”

Estere: “Man patika izrādes beigas, jo bija svētku svecīte. Likās smieklīgi, kad abi zīmēja uz spoguļiem.”

Loreta: “Visdomājošākais šajā teātrī bija tas, ka tur ar diviem spilveniem varēja parādīt tik daudzus tēlus!”

Līga: “Man ļoti patika nesmukās Bārbijas.”

Lana: “Teātris bija smieklīgs un jautrs. Vēl man likās interesanti, ko viņi darīja ar spilveniem.”

Renards: ”Man likās dīvains Oskars, jo viņam garšoja kartupeļu salāti.”

Gustavs: “Smieklīgi, kad viņi pārveidoja Bārbijas.”

Toms: “Tā kā man ļoti patīk spēlēt futbolu, tad vislabāk man patika tā vieta, kur tika spēlēta šī spēle. Nepatika, ka zīmēja uz spoguļa lelles.”

Ervīns: “Man patika abi galvenie varoņi, kad viņi tēloja dažādus tēlus. Mija izcili sargāja vārtus!”

Adrija: “Kā ar tik mantām var tik daudz ko notēlot? Es to laikam nevarētu.”

Edgars: ”Man patika aktieri!”

Ģederts: “Es nesapratu, kas tur bija uzzīmēts uz spoguļa. Tas izskatījās pēc pirāta.”

    2019. gada 19.novembrī, Tēvzemes nedēļā, 9.-12.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties jaunāko latviešu mākslas filmu ,,Dvēseļu putenis” (režisors Dzintars Treibergs, pēc A.Grīna romāna motīviem). Projekta ,,Skolas soma” ietvaros mums bija noorganizēts īpašs seanss Tautas nama lielajā zālē.
    Zane, 12.klases skolniece: ,,Spilgti atmiņā palika kāda kareivja vārdi: ,,Visi kājās, jūs taču esat latvieši!” Ne tikai šis aicinājums, bet visa Strēlnieku bataljona darbība raisīja pārdomas, cik latvieši ir stipra un neatlaidīga tauta, kura visu mūžu ir vēlējusies pastāvēt par sevi. Novērtēju jauno latviešu, kāds bija galvenais varonis Artūrs Vanags un viņa pulka biedri, pašaizliedzību. Iestājoties strēlniekos, katrs norūdījās un kļuva par vīru, kurš līdz pēdējām savas dzīves sekundēm lies asinis, lai uzvarētu kaujā. Tā tapa varoņi. Skatoties filmu, domāju par savu vecvectēvu – strēlnieku. Esmu lepna un gandarīta, ka arī manas dzimtas pārstāvji ir cīnījušies par brīvību.”

Sagatavoja I.Ūbele

    2019. gada 18.oktobrī 7.a un 7.c klase projekta “Skolas soma” ietvaros devās uz Turaidas muzejrezervātu, kur izglītojošajā programmā tika paplašināts redzesloks par Gaujas lībiešu dzīvi vairāku gadsimtu garumā. Izmantojot vērīgumu, veiklību, loģisko domāšanu un savstarpējo sadarbību, orientēšanās spēlē ”Tūkstošgades stāsts” skolēni atklāja un iepazina senus stāstus un teikas, ar tām saistītas vietas un lietas, kā arī priecājās par Gaujas Senlejas krāšņajām rudens ainavām.

Sagatavoja D.Vjakse

    2019. gada 18. oktobrī projekta „Skolas soma” ietvaros 2. a un 2. c klases skolēni ar audzinātājām Mārīti Viļumu un Laimdotu Ozoliņu devās uz Rīgu – Latvijas dabas muzeju un Dzelzceļa muzeju.

    Skolēniem šajā vecumā ir dabiska interese par dabā notiekošajiem procesiem. Viņi muzejpedagoģiskajā nodarbībā Latvijas dabas muzejā interaktīvi apguva tēmas „Latvijas zīdītāji. Mežs – mājas”. Tas bija izzinoši un skolēniem paplašināja redzesloku par dabā notiekošo. Iegūtās jaunās zināšanas par Latvijas zīdītājdzīvnieku pēdu atpazīšanu, meža ekosistēmas iepazīšanu noderēs dzīvei.

    Jēkabpils 3. vidusskola atrodas ļoti tuvu dzelzceļam un drošība ir aktuāls jautājums, apmeklējām Dzelzceļa muzeju, kur gidu pavadībā bērni uzzināja par Latvijas dzelzceļa vēsturi, gatavoja savu tvaika lokomotīvi. Skolēniem sajūsmu izraisīja iespēja izstaigāt vēsturisko vilcienu lokomotīves un vagonus, iejusties ar vilcienu saistīto profesiju pārstāvju: mašīnista, kontroliera, elektromontiera, pārmijnieka, kurinātāja u.c. darba ikdienā. Arī karjeras nedēļas ietvaros jauniegūtās zināšanas noderēs ikkatram skolēnam.

    15. oktobrī 9. – 12. klašu skolēni noskatījās jauno dokumentālo filmu ,,Spiegs, kurš mans tēvs” (rež.J. Kilmi un G. Grūbe). Filma stāsta par 20.gs.augstu amatpersonu Imantu Lešinski. Galvenais varonis ir PSRS Valsts drošības komitejas izlūkdienesta darbinieks, vēlāk – Apvienoto Nāciju Organizācijas sekretariāta ierēdnis un padomju spiegs Savienotajās Valstīs, bet vairākas desmitgades arī Amerikas Centrālās izlūkošanas pārvaldes savervēts dubultaģents. Par saviem piedzīvojumiem un, galvenais, pārdzīvojumiem stāsta viņa meita Ievas Lešinska, tulkotāja un publiciste. 

    Pirms seansa noklausījāmies K.Klišāna lekciju par Auksto karu un skolotājas A. Vidējās komentāru par filmu turpmāko plānoto pasākumu kontekstā, jo Tēvzemes nedēļā skolā viesosies Nacionālās pretošanās kustības dalībnieks B. Javoišs. Lai izprastu vēsturiskos notikumus, skolēniem bija jā iedziļinās dokumentālajā vēstījumā gan latviešu, gan krievu, gan angļu valodā. Ne visiem tas veiksmīgi izdevās. Filmu demonstrēšanai skolā sarūpēja ,,Film Studio Mistrus Media”.

    Agrā 11. oktobra rītā mēs, 8. klases, ar projekta “Skolas soma” finansiālo atbalstu devāmies izglītojošā braucienā uz Raunu un Cēsīm.

    Raunā pa zeltaino kļavu lapu ceļu mums pretī steidzās spēcīgā ķiploku smarža. Sia “Ķiploks” mūs pacienāja ar dažādiem gardumiem, kuros neatņemama sastāvdaļa bija, protams, ķiploks. Pat saldējumā tas bija pamanījies ielavīties, bet garšoja lieliski.

    Cēsīs zelta lapu dālderi bija izbiruši pils pagalmā un dārzā. Interesants un aizraujošs bija gides, pils kalpones, stāsts par darbiem, cilvēkiem, notikumiem viduslaikos. Pils tornī multimediālais stāsts nojauca laika robežas un mūs visus apbūra, ļaujot klātienē skatīt gadsimtiem senus notikumus, ko pieredzējuši pils mūri.

    Tad zeltaino lapu virpulis mūs aizrāva uz skaisto, mūsdienīgo Vidzemes koncertzāli. Tur mēs skatījāmies fantastikas filmu “Uz zvaigznēm,” nojaucot kosmisko attālumu robežas un paplašinot savu atziņu un domu apvāršņus.

    Zeltainās lapas mirdzēja rudens lietū, kad mūsu ceļš veda uz Rakšiem, lai apskatītu eksotiskos dzīvniekus. Viņiem gan mūsu zeltaini mirdzošais un lietainais Latvijas rudens tā īsti pie sirds negāja. Mēs, gan priecājoties par lietu, gan nedaudz pukojoties uz lietu, klausījāmies gida atraktīvo stāstījumu, noķērām mirkļus, kad pabarot kādu dzīvnieku, paglaudīt un kopā nobildēties.

    Cauri rudens tumsai un lietum devāmies mājup, bet Vidzemes rudens zelts mirdzēja mūsos. Pamanāms, noslēpies, noslēpts, atrasts, noķerts… Vērtīgs.

Sagatavoja skolotāja Sandra Ozola

   Šī gada 1. oktobrī  mēs, 10. a un 10. b klase ar audzinātājām Astrīdi Vidējo un Solvitu Soroku,  “Skolas somas” ietvaros viesojāmies Līgatnē.
   Laikapstākļi mūs lutināja, tāpēc ar baudu varējām izstaigāt 5 km garās Gaujas Nacionālā parka Līgatnes dabas takas. Takās iepazinām Latvijā dzīvojošo savvaļas zīdītājdzīvnieku sugas, dabas daudzveidību un aizsardzības nepieciešamību, novērojām Latvijas faunai raksturīgos savvaļas dzīvniekus un putnus, sasveicinājāmies ar lācenīti Ilzīti, kura janvārī nosvinēja 18 gadu jubileju, kā arī uzkāpām  22 metrus augstajā Līgatnes dabas taku skatu tornī un vērojām Gaujas senieleju visā tās krāšņumā.
   Pēc taku izstaigāšanas devāmies uz padomju laika īpaši slepeno objektu ar segvārdu „Pansionāts”, lai realitātē apskatītu visu tā laika autentisko pazemes bunkura aprīkojumu. Ar interesi klausījāmies gides stāstījumā par tiem laikiem, kad neko nedrīkstēja otram cilvēkam izpaust, jo tas otrs varēja izrādīties ziņotājs, kad veikalu plaukti bija tukši, bet pie varas esošajiem bija savi specveikali, kuros viņi pirka deficīta preces, kad PSRS gatavojās kodolkaram ar ASV, un tāpēc bija labi attīstīta civilās aizsardzības sistēma. Viens no CA pasākumiem bija slepenā pazemes bunkura vēl slepenākā celtniecība (it kā cēla pansionātu, bet patiesībā 9 m dziļu pazemes bunkuru, kurā kodolkara gadījumā varētu paslēpties un trīs mēnešus izdzīvot 100 pie varas esošās personas).
   Bet vislielāko iespaidu atstāja iespēja pašiem iejusties tā laika gaisotnē,  izjust militārpersonas pavēļu bezierunu paklausību, tas ļāva iepazīt šo baiso laiku caur emocijām, pārdzīvojumu.

 

    26. septembrī 3.a un 3.b klases mācību nodarbības Dzelzceļa muzejā. Skolēni piedalījās Drošības stundā. Darbojās radošajā nodarbībā „ Iepazīsti un uzbūvē tvaika lokomotīvi”. Skolēni iepazinās ar Dzelzceļa muzeju, tā vēsturi, apskatīja senākās lokomotīves. Guva ceļojuma sajūtas, uzzināja kā vada vilcienu kustību un kā darbojas dažādas ierīces.

    25.09.2019 4. c un 5.c klase kopā ar audzinātājām I. Randohu un I.Bičoli projekta “Skolas somas” ietvaros apmeklēja Madonas novadpētniecības un mākslas muzeju un iepazinās ar izstādi – “75 mirkļi mākslas krājumā”, kura veltīta Madonas muzeja 75 gadu dzimšanas dienai.

    Skolēni piedalījās muzejpedagoģiskā programmā IEPAZĪSTI LATVIJU, kuras mērķis bija veidot un celt nacionālo pašapziņu.
    Latvijas iepazīšana notika, izmantojot dažādas galda spēles par Latvijas vēstures un kultūras pieminekļiem, par Latvijā dažādos laikos dzīvojušām ievērojamām personībām, par Latvijas, kā neatkarīgas valsts veidošanos.

    2019. gada 25. septembrī mums, 11.a un 9.a klasei, bija iespēja “Skolas somas” ietvaros apmeklēt E. Veidenbauma muzeju viņa paša dzimtajos “Kalāčos”. Izstaigājām takas, pa kurām viņš un viņa ģimene staigāja, izjutām to atmosfēru, kurā tapa viņa dzejoļi. Paplašinājām savu redzes loku, spēlējot spēli ,kad muzeja materiālos bija jāmeklē informācija par dzejnieku. Beigās daudziem no mums arī izdevās izglābt kādu dzejoli no liesmām un paturēt to par piemiņu no šīs ekskursijas.

 Alise Vīksne, 11.klase

    2019. gada 25. septembrī 9. klase ,,Skolas somas” ietvaros devās uz Lielvārdi, kur darbojās muzejpedagoģiska programmā „A.Pumpurs un Lāčplēsis” – interaktīvā nodarbībā ir gūtas ne tikai faktu zināšanas, bet arī izdzīvots radošs process. Iepazīts radošas personības veidošanās ceļš ciešā saistībā ar Latvijas vēsturisko attīstību. A.Pumpura eposs „Lācplēsis” ir apgūts, iejūtoties konkrētu varoņu lomās. Veicināta uzdrošināšanās improvizācijas uzdevumiem. Padziļināts priekšstats par kultūrvēsturiskajiem novadiem, kurus vieno Daugava.

Mēs – A.Pumpura eposa varoņu lomās

    Trešdienas rītā ar klasi pabijām Lielvārdē – Andreja Pumpura muzejā. Sajūtas bija patiešām kolosālas. Ieejot muzejā, mūs sagaidīja ļoti jauka gide, kas apbrīnojamā aizrautībā mums novadīja nodarbību. Klase tika iesaistīta teātra izrādē ” Lāčplēsis”. Izrādes galvenie varoņi bijām mēs paši – Lāčplēsis, Laimdota, Spīdala, Kangars, Tumšais bruņinieks. Arī pats Andrejs Pumpurs un viņa tuvie cilvēki bijām mēs.  Reti izdodas redzēt tik lielu tuvību, smaidus, smieklus un komandas darbu klases kolektīvā, bet tādi mēs bijām. Muzejā pavadījām mazliet vairāk nekā stundu, bet tā paskrēja tik ātri, jo bija ļoti interesanti skatīties un izdzīvot līdzi Andreja Pumpura eposam ”Lāčplēsis”. Tagad lasīsim eposu un vēlreiz dzīvosim līdzi attēlotajiem notikumiem.

Kristiāna Laura Ozoliņa, 9.b klases skolniece

      17.09.2019. 12. a, b klašu skolēni ar audzinātājām I.Ūbeli un I.Raubišku ,,Skolas somas” ietvaros devās uz Vidzemi, kur darbojās muzejpedagoģiskajā programmā E. Veidenbauma mājās “Kalāči” un iepazina Cēsu pils muzeja kompleksu. Braucienā apvienojās latviešu literatūra, vēsture un kultūrvēsture.
    Skolēni atsvaidzināja zināšanas par dzejnieka E.Veidenbauma personību un radošo darbību. Pārbaudīja savas zināšanas un izpratni, pildot krustvārdu mīklu. Runāja no galvas dzeju. Bija aizraujoši iepazīties ar klasisku muzeju un moderno ekspozīciju ,,Kalāču” mājās. Iespaidi noderēs, gatavojoties CE latviešu valodā (pārspriedumam).
    Cēsu pilī pārsteidza informācija par bruņiniekiem, gides stāstījums bija ļoti bagātīgs, īpaši par Livonijas ordeni. Pils kompleksa restaurācija tika iepazīta, uzkāpjot tornī, kur modernais video stāsts bija ekskursijas spilgtākais notikums.

    Latvijas skolas somas piedāvājumu izmanto 9.b klase

Lielā vasaras izstāde 2019 galerijā „Mans’s”

    Mums, devītajiem, bija ļoti interesants pirmdienas mācību stundu nobeigums. Mēs devāmies uz mūsu pilsētas, manuprāt, greznāko un vērtīgāko vietu, uz galeriju „Mans’s”. Galerijā „Mans’s” mēs varējām aplūkot dažādu žanru gleznas, sākot ar klasiku un beidzot ar mūsdienīgo ekspresionismu. Katrs skolēns saredzēja gleznu citādi, veidojās interesantas sarunas. Saredzēju savos klasesbiedros to interesi un uguntiņu, kas mani ļoti iepriecināja. Interesanti – man mani klasesbiedri, kurus pazīstu jau devīto gadu, pavērās no citas puses. Esmu ļoti pateicīga galerijas darbiniekam, kas veicināja mūsu iztēli, pavēra acis uz citu pasauli. Galerijā mēs apskatījām populāru mākslinieku gleznas – Maijas Tabakas, Helēnas Heinrihsones, Kārļa Dobrāja, kā arī citu mākslinieku gleznas. Jūtos lepna, ka pie mums, Jēkabpilī, var apmeklēt tādu galeriju kā „Mans’s”.

Marina Okuņeva 9.b

    Ļoti skaists labās enerģijas avots ir galerija „Mans’s”. Labprāt dotos turp vēl. Man liekas, ka projekts „Skolas soma” sniedz mums daudz lielisku iespēju visapkārt, un man ir prieks, ka arī Jēkabpilī tagad to var izmantot. Ja es turp būtu devusies viena, man tas nedotu tik daudz emociju kā tad, kad mēs turp devāmies ar klasi. Ja es turp būtu devusies viena, es nebūtu dzirdējusi vienaudžu viedokli par darbiem. Man ļoti patika šī iespēja dalīties redzētajā ar klasesbiedriem. Katram bija savs viedoklis un izpratne par gleznām. Šī diena patiešām bija izdevusies!

Daniela Umbraško-Gramane 9.b

    16. septembrī mēs devāmies ļoti iespaidīgā un neaizmirstamā literatūras stundā. Man tā bija stunda, kurā es uzzināju daudz ko jaunu par mākslu un mākslas stiliem. Šajā stundā es beidzot zaudēju laika izjūtu, jo mūsu gids stāstīja ļoti interesantas tēmas, kā, piemēram, lai kļūtu par slavenu mākslinieku, vispirms Ir jāizmācās, ja nemaldos, 14 gadi, un savā mācību laikā ir jāuzglezno pašportreti un vēl dažādi tēlojumi. Izstādē mani ļoti piesaistīja gleznotāja Maija Tabaka un viņas glezna ‘’Grafitī’’, tāpēc ka šī glezna ļoti atspoguļoja jauniešu iecienītāko mākslu un mūsdienu pretrunīgo dzīves uztveri.

Svens Spēks 9.B

    Pirmo reizi, kad es dzirdēju, ka mēs iesim uz izstādi, es nebiju pārliecināts, vai tā ir laba ideja. Pēc tam es sapratu, ka to vajag uztvert ne tikai kā vienkāršu klases pastaigu, bet kā iespēju uzzināt kaut ko jaunu, iepazīt tos cilvēkus, kuriem skats uz pasauli ir savādāks. Es nekad nebiju gleznu izstādēs, tāpēc man tas viss bija pirmo reizi.

Armands Sīmanis 9.B

    Visa galerija man ļoti patika, un gribētu vēlreiz to apmeklēt jau ar vecākiem.

Liāna Līce-Līcīte 9.B

    Šī izstāde lika man domāt un arī iztēloties, kas notiek kādā noteiktā gleznā. Lika padomāt par maniem hobijiem un arī skaisto darbu. Ieteiktu visiem apskatīt izstādes un padomāt par visu, ko liek aizdomāties šie brīnišķīgie, radošie darbi.

Ieva Niedra 9.B

    Vērojot no malas savus klasesbiedrus, es sāku izprast viņus labāk. Kādu aizrāva kāda noteikta glezna, bet varbūt kādu tā neuzrunāja vispār. Tieši mākslas galerijā mēs parādījām sevi no jaunas puses, no puses, kuru neviens nekad nebija redzējis. Mēs dalījāmies savos iespaidos par redzēto un sajusto.

Loreta Meikšāne 9.B